Wednesday, October 2, 2013

DETIK-DETIK INSAN SEORANG PEMIMPIN

KANGAR --1 Oktober 2013 :  Menteri Besar Perlis, Azlan Man terpanggil untuk menziarahi sepasang suami isteri yang tinggal dalam sebuah rumah agak daif di No. 484, Lorong 4, Kampong Bakau di kawasan Dewan Undangan Negeri  Indera Kayangan, tengah hari ini.
Turut bersama Menteri Besar termasuk Setiausaha Politik , Senator Mohd. Khalid Ahmad serta Setiausaha Sulit Kanan, Herwadey Hashim  tiba di rumah Saari Senapi, 89 yang berada di lokasi tidak begitu selesa persekitarannya.
Hati pemimpin utama Kerajaan Negeri Perlis ini begitu tersentuh apabila melihat sendiri keadaan  keluarga miskin tetapi mempunyai hati yang luhur itu.
Berada kira-kira satu jam berada di rumah kayu lama yang sederhana besar milik Saari, Menteri Besar dapat menyelami kesempitan hidup yang dihadapi  beliau dan isterinya yang sekian lama dipendam.
Keprihatinan Menteri Besar terhadap nasib pasangan suami isteri ini yang memerlukan pembelaan serta perhatian sewajarnya Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Agama Islam Perlis (MAIPs), Haji Abdul Malik Hussin segera dimaklumkan berhubung masalah pasangan suami isteri itu.
Beliau yang turut serta ke rumah Saari bersama  pegawainya menyumbangkan bantuan sara hidup berjumlah RM500 disamping RM200 sumbangan peribadi seorang usahawan kepada pasangan suami, isteri berkenaan.
Pada masa sama Menteri Besar memberi jaminan nasib keluarga miskin ini akan diberikan perhatian sewajarnya di mana pihak Baitulmal telah diminta membina sebuah rumah baru untuk membantu keluarga itu.









No comments:

Post a Comment